HoverKraft is gestopt
Na 10 jaar ondernemerschap hebben Lútsen Stellingwerff en Dirkjan Brummelman besloten te stoppen met HoverKraft. Geen partners meer, wel nog steeds goede vrienden.
Heb je een vraag of een leuk project?
Dan kun je ze hier bereiken, ieder via hun eigen website:
Lútsen Stellingwerff: Anders & Andersen: Ik ontwerp digitale producten die grip geven op je circulaire processen.
Dirkjan Brummelman: Airsolid: Strategy, Brand Identity & Digital Design
MT Challenge
De juiste vragen leren stellen
Een succesvol voorbeeld van gamification is de MT Challenge. De MT Challenge is een online game die eerstejaars HBO studenten motiveert direct aan het begin van het studiejaar te beginnen met studeren. Hiermee wordt studie-achterstand en -uitval voorkomen. Dit bespaart HBO opleidingen veel geld.
De MT Challenge is gespeeld op Fontys Hogescholen en de Hogeschool van Amsterdam. Door de online game beginnen meer studenten eerder met studeren. Ook komt de lesstof meer tot leven. En spelenderwijs oefenen studenten voor hun tentamen. Met als resultaat een 20% uitval reductie onder eerstejaars studenten.
Binnen de MT Challenge werken de studenten in teams aan opdrachten over de lesstof. De teams strijden met elkaar om de hoogste score. Deze samenwerking en competitie verhoogt de betrokkenheid en motivatie van de studenten.
In plaats van vragen te beantwoorden bedénken de teams juist vragen. Iedere week wordt er voor ieder vak een vraag bedacht, met als onderwerp het door het team zelf gekozen merk.
Teams kunnen elkaar ook uitdagen voor een battle. Accepteert de tegenstander de uitdaging? The battle is on! Alle teamleden beantwoorden de battle-vragen over de lesstof. Het team met de meeste goede antwoorden wint de battle.
De MT Challenge is in 2014 genomineerd voor een E-learning award.
Verder praten?
Dirkjan Brummelman: airsolid.nl
Lútsen Stellingwerff: andersenandersen.nl
Verder kijken?
Bekijk meer van onze projecten over merkidentiteit, online platform, frontend of backend.
Gratis advies!
Vul een korte enquête in (minder dan 2 minuten), en we mailen je een persoonlijk advies op maat over het inzetten van een online platform voor jouw organisatie.